Králem je Bernard, ať žije král!

No on by měl teda bejt spíš prezidentem. Nebo premiérem? Kdo je víc, je v současný době nejistý stejně, jako předpověď počasí.

No ale to není to o čem bych si tady chtěl udělat poznámku pro sebe a budoucí...

Už dávno pryč jsou doby, kdy jsem vypil každej víkend deset-patnáct piv. Jsem starší, moudřejší, ale taky bolavější. Řidičák mě živí a baví mě život majitele ZP. Mimo to mám zatím stále mladou krásnou ženu a nechci dělat chyby jako v minulosti. Tím chci říct, že o co míň piv vypiju, o to radši si dopřeju lepší dražší a exklusivnější. Z menších rodinných pivovarů a nejlépe tuzemských.

Nu a jako každej rok, přišla doba vánoc. Naplánovaná třítýdenní dovolená, co se pak protáhla díky úrazu ještě o nemocenskou. Nicméně hned první den jsem byl zakoupit zásoby pití pro příchozí a pro nás. Mezi spoustou vína se usadily dvě basičky Svátečního ležáku z rodinného pivovaru Bernard

Bernarda mám rád a to byl jeden z důvodů, proč jsme ho také měli na svatbě v čepované formě. Mně tohle pivo fakt chutná a ten Sváteční ležák je prostě říznej a zkrátka fajn. Jenže nejen pivo dělá Bernarda mým oblíbeným Bernardem. Mám taky rád samotného majitele Stanislava Bernarda. Teda né že bych se s ním někdy setkal, ale když mám možnost tak si rád poslechnu jeho rozhovor, skouknu video na YT jak přednáší na vejšce, jak je u toho a toho...vyprávění jak se k pivovaru dostal jsem hltal jak detektivku. On je prostě borec a takovýhle lidi by měli vést i naši zem. Lidi kteří něco dokázali a z nuly vybudovali firmu s příběhem a jménem, za který se nemusí stydět. Fuj už mám zas tendenci se stáčet k politice.

No původně jsem měl na mysli, že nám ty dvě basičky vydržej dva tejdny a pojedu pro další, ale vína bylo mnohem víc a tak se nám to nějak protáhlo. Až v druhém týdnu roku 2023 jsem zbystřil jak pivo dochází, ale pár kousků tam ještě je. No tak po obědě jsem zabral za další patentní uzávěr a ten mi málem urazil prst. Přeháním to je jasný, ale zvuk a razance byly silnější než jindy. Nalil jsem tu blahodárnou tekutinu do jediný schopný sklenice na noze, do které se dá nalít pivo a to od Frisca. První a vlastně jediný lok mi chuť velmi rychle zkazil. Čuchnu a cejtím plíseň, ale jako fest. Dám napít pani a ta má stejnej prožitek. Vylil jsem to, zkontroloval trvanlivost a všechno bylo v pohodě včetně skladování. No nic otevřel jsem další a to už bylo tak jak se patří v pořádku. Ale začlo mi to vrtat hlavou a tady začíná příběh, kterej si sem chci fakt poznamenat...


A takhle to vypadá, když si to jako že poznamenávám:-)


Jsem ve věku, kdy mě opravdu moc věcí štve. Dalo by se i říct, že sere. Ale také mě spousta věcí nechává jen vlažným býti... Jenže hnus kterej byl v lahvi ve mně vzbudil spíš touhu věděti, jak se to může stát a tak jsem se zájmem, ale i nedůvěrou v to, zda se mi vůbec dostane odpovědi popadl mobil (proto dál bez diakrtiky), vyfotil lahev s číslem šarže a napsal mail do Bernardu.
A tohle se stalo...

S menšíma úpravama je níže má konverzace se zástupcem obchodního ředitele. Skvělým chlápkem v mým věku (to už jsme skoro všichni skvělý) co má zmáknutej byznys, chování k lidem a svoji práci dělá s gustem i pokorou. Škoda, že jsme tak daleko, to je člověk se kterým bych šel na pivo. Což nemůžu říct o kdekom mnohem bližším...

Dobry den. 
Predem se omlouvam, ze vas tim obtezuji, protoze pivovar Bernard mam rad. Rad posloucham pana Bernarda na vsech platformach a firme i jemu moc fandim. Z toho co jsem mohl slyset si myslim, ze by mohl byt vzorem ceskym i zahranicnim podnikatelum. Nekterym jiste je. 
Patrim mezi ty, kterym zbyl jeste nejaky vanocni alkohol a tak jsem si dnes po vytecne polevce vlastni vyroby, otevrel dalsi vas Svatecni lezak.  
Prvne me prekvapilo s jakou razanci zatka "vystrelila", ale neprikladal jsem tomu velkou vahu. Nalil do vymyte mokre sklenice a napil se. Hned pri prvnim dousku jsem pri nadechovani citil neco jako plisen. Po polknuti to bylo zcela evidentni. Pach mokreho, plisni prolezleho sklepa. 
Dal jsem ochutnat manzelce a ta mi to potvrdila. Pivo melo naprosto normalni barvu, nebylo kalne a bylo bez usazenin. No se slzou v oku jsem ho vylil a nezbylo mi nic jineho, nez si otevrit dalsi. 
Ze stejne basy, stejne sarze i data spotreby. To uz bylo naprosto v poradku. 
A ja se chtel jenom zeptat, cim to muze byt, ze jen zatim jedina lahev ze stejne prepravky muze byt vadna?
V priloze zasilam zadni etiketu. Podotykam, ze piva jsou dle venkovniho pocasi povetsinu casu na balkone a zakryta, pripadne v lednici. 
Pokud se nekomu bude chtit mi odpovedet, budu rad a o to vice si budu takove firmy jakou je Pivovar Bernard vazit.
 

Hned první odpověd' mi vyrazila dech a tak jsem ze slušnosti zareagoval.

Dobrý den, 
velmi si vážíme Vašeho e-mailu a věřte, vůbec nás neobtěžuje, naopak. 
Jsou to pro nás věcné připomínky, které jsou velmi cenné!
Velmi nám pomohlo i Vaše foto šarže. 
Děkuji za to!
Manželka, spolumajitele pivovaru, paní Ing. XXXX XXXX, která v pivovaru vede laboratoř i deponáž, okamžitě konala.  
Rád vysvětlím. Půl roku zde archivujeme veškerá stočená lahvová piva. 
Právě pro účely okamžitých rozborů, kdy jsme schopni zjistit veškeré případné nuance kvality piva.
Od založení pivovaru je základním kamenem naši filozofie a existence. 
Mohu Vás ubezpečit, že byla, je a bude i nadále stavebním pilířem.
V tuto chvíli mám závěr rozboru. Podle našich vysokých standardů bylo pivo z deponáže dle data šarže v čase 15:35 zkontrolované.
Je v pořádku. Vaše skladování stejně tak. 
A vysvětlení proč je jedna láhev ze stejné přepravky vadná, případně zapáchá?
Bohužel jste se setkal s problémem použití lahve k jiným účelům. 
Podle popisu, předchozí konzument, láhev pravděpodobně dále využil jinak.
I přes to, že zákon říká, že do vratných lahví se nesmí dávat žádné chemikálie, nedopalky atd. 
Máme zkušenosti, že naše patentní lahve jsou používány k různým účelům jako na olej, nakládání česneku, bylin, sirupů, popelník,... aj. 
Bohužel má to za následek, že při dalším stočení piva do lahve, i přes odborné vymytí a sanitaci, nedokáže již ze skla zápach odstranit. 
Naopak další várka piva tyto neduhy potlačí a aroma přechází do piva. 
Pokud budete souhlasit a zašlete mi Vaši adresu a telefonické spojení, rád Vám přes našeho obchodního zástupce zašlu náhradu ušlého piva.
Formou našeho dárkového multipaku. 
Děkuji za Vaši přízeň i čas, který jste tomu věnoval. 
Mějte klidné dny a do nového roku přeji hlavně zdraví a osobní spokojenost. 

No po pravdě jsem čuměl, ale protože jsem svuj první mail vůbec nemyslel jako stížnost, nebo co hůř jako české žebrání o nějakou kompenzaci, chtěl jsem jen slušně poděkovat a brát celou věc za vyřízenou. Během psaní odpovědi, jsem si ale řekl, že bych mohl dárkový Multipack darovat dál (což se teda nakonec nestalo) přiznám se...

Dobrý den.Ježiš chraň búh, vůbec jsem svůj mail nepsal kvůli jakékoli kompenzaci.Já Vám velmi děkuji za to, že jste se tím zabývali a velmi si cením toho do jaké hloubky…moc děkuji za vysvětlení, protože to by mě nenapadlo, že se lahve kolikrát opravdu nedají vymýt.Původně jsem se s Vámi chtěl jen rozloučit schválně bez telefonu a adresy:-)…napadlo mě však během psaní, že bych onen dárkový multipack, mohl já darovat dál, ikdyž to nebude charita. A tak té možnosti vlastně neskromně využiju. Udělá to radost všem i těm nezůčastněným.Ještě jednou chci říct, že si toho velmi vážím a velmi oceňuji Vaši práci na tom, aby tak skvělý pivovar skvělým pivovarem zůstal a jeho jméno vždy zazářilo mezi ostatními značkami.Přeji pěkný den a jsem nadále s pozdravem.

Druhý den dopoledne mi zástupce obchodního ředitele osobně volal, ujistil mě jak se věci mají, jak přistupují k zákazníkům. I k těm kteří se chovají jinak, než že si stěžují na FB. Chvíli jsme nezávazně pokecali o všem možným (myslím, že se tomu říká "small talk") a já pomalu nabýval pocitu, že se snad několik let známe. Bylo to pro mě tak nějak podivně uspokojivý, jak kdybych si volal s blízkým známým, neřku-li kamarádem. Zvláštní pocit...

Dobrý den, pane Makso,
děkuji za vřelý hovor i pochopení. 
Dnes se Vám ozve naše obchodní zástupkyně paní XXXX XXXX
O všem jsem ji informoval a rád se s Vámi domluví na možném termínu předání :-).
Děkujeme za Vaši přízeň, hlavně se brzy uzdravte a pozor na oči :-)
Mějte se fajn a rád zůstávám v kontaktu.
S přátelským pozdravem

A tak začla probíhat výměna komplimentů a děkovaček, za kterou jsem vážně moc rád. Se mnou se prakticky nikdo nebaví. Občas bývám více či méně zpruzelej a dost lidí mě nemá rádo, protože po nich chci třeba věci, do kterejch mi vlastně nic neni. Ale serou mě, že maj všechno za automatický. K věcem který si nezaplatili se chovaj jak hovada a co jako... on to jinej zacvaká, on si to jinej opraví. Chtěj prachy, ale nic pro to neudělaj....je to milion malejch sraček který vlastně nejsou moje starost, ale přesto se tim dost zabejvám a dost z nich si beru příliš osobně. Vadí mi, když se lidi neuměj omluvit, přiznat svoji chybu a elementární slušnost je pro ně něco cizího. Něco si pujčej, vrátěj dojebaný, ale maj v piči bo jejich to neni a moje vlastně taky ne, tak co se do toho seru.  Lidem chybí pokora, ve všem je bordel a...asi jsem autista s OCD. No vida jak jsem se rozjel svým jazykem...protože ani já nejsem symbolem slušnosti a pokory.

Dobry den pane XXXX XXXX,
Začínám si říkat, že se mi snad jen zdáte:)
Kdybych měl velkou firmu, chtěl bych Vás při nejmenším na stejné pozici, na jaké jste teď. 
Kdybych byl Leoš Mareš, natočím o naší "seanci" video s milionem shlédnutí. 
Bohužel Vám nemůžu nabídnout ani jedno z toho. Vy to víte a přes to máte tu vůli se mnou takhle komunikovat kvůli "jednomu pivu". 
Ale asi Vás chápu, spousta jiných by to akorát vulgárně kritizovala na FB a další skupina by šla vynadat prodejci, snad jakoby on mohl za kvalitu piva. 
Vedu si jakýsi blog, který nemá nikterak žádnou sledovanost. Nikde jej neprezentuju, ikdyž url mám na svých profilech. Jsou to jen takové mé veřejné "paměti". Někdy když mám slabší chvíli, čas a vzpomenu si, tak si tam vyliju srdce a to jazykem, na který zrovna v tu chvíli mám náladu. Někdy hovorově, někdy i vulgárně. 
S Vaším dovolením bych si tenhle příběh tam poznamenal. Bez jmen, až na Pivovar Bernard a odkazy na jeho stránky. 
Proč?...protože o tomhle si chci v důchodu znova něco přečíst:)
Na paní XXXX XXXX se budu těšit a budu rád, když se mi povede setkat se s ní osobně. Ale chápu, že sem nepojede takovou dálku jen kvůli mně. 
Přeju pěkný den a pevné zdraví i Vám. 

Dobrý den pane Makso,
po dlouhé době jste vyrazil pro změnu dech Vy mě. Proč? 
Jste neuvěřitelná esence energie a první člověk z protistrany, tedy z řád zákazníků, kteří nám kdy psali, tímto způsobem. 
A to, jak dále vedete své životní momenty, situace, prožitky mě velmi příjemně překvapilo.
Tohle se dnes už toliko nevidí, klobouk dolů a s pokorou velmi obdivuji. 
Je jedno jestli člověk řeší jedno pivo, nebo kamión sudů. 
Principy života, obchodu stojí vždy na stejných principech. 
Tohle u nás není póza, ani donucené či naučené, tohle je prostě základní princip života a souběh lidí, kteří se vzájemně u nás v pivovaru podporují, baví a mají chuť být lidmi, kteří mají zájem o druhé a naopak. Byť prostřednictvím našeho produktu.
Úcta, pokora, slušnost, zájem, chtít být a být chtěn. 
Zkrátka máte skvělý způsob relaxu a odpočinku, zároveň neuvěřitelnou kroniku, chcete-li blog, který Vás zpětně obohacuje a připomíná střípky Vašeho života a vše vněm prožité! Opravdu, hovorově řečeno, P E C K A !!! :-)
Použít můžete pochopitelně cokoliv, jen si nejsem jist, že to stojí za to :-), považuji to za samozřejmost a připomenout lidskost můžeme i po pracovní stránce.
Stejně tak to tady všichni máme a cítíme. Pan Bernard stojí na špici té pomyslné pyramidy :-) a původní myšlenky při zrodu Rodinného pivovaru BERNARD. 
Paní XXXX XXXX, je skvělá a pohodová ženská, na kterou jsem hrdy, že ji mám v týmu! Ráda vše dodá a osobně doveze. 
Však uvidíte, tento pocit se nedá falšovat a naučit, je opravdový.
Ještě jednou velké díky za neuvěřitelný přístup a způsob Vaši komunikace. Moc pozdravujeme a přejeme vše dobré :-)
Hlavně málo takových nepříjemných zážitku s našim pivem :-)
Jak říkáme my v pivovaru.... Dej Bůh štěstí a na zdraví!!! :-)

S paní XXXX XXXX jsem se po telefonu domluvil na středu a s mírnou nerovzitou čekal. 

...my čekali jaro a zatím přišel mráz. Do osudného rána kdy měla obchodní zástupkyně přijet, napadlo 15-20 cm tuhýho sněhu a protože sem k nám do sudet je to ze všech stran přes nejeden velkej kopec, kterej je kolikrát nemožný přejet i když napadne 1cm tak mi bylo jasný, že to nebude mít lehký. Hned ráno jsem ji psal SMS s tím, že až bude v autě, ať mi zavolá a domluvíme se. Volala obratem a že je mezi Mělníkem a Českou Lípou a že tam nic neni:-) Chvíli jsme se domlouvali, že kopec Šébr stojí zasekanej, že možná bude lepší jet přes Českou Kamenici. Nakonec jsem zjistil, že už to jede, tak jsem paní informoval, ať jede tak, jak měla v plánu. Dorazila a ikdyž díky zpoždění neměla ani čas dát si u nás kávičku a v klidu si oddechnout. Setkání to bylo krátké, ale vemi milé a musel jsem se tím hned pochlubit a napsat zatím poslední mail k Bernardům.










Po kratší odmlce Vám opět přeji pěkný den:)Hlásím, že paní XXXX XXXX úspěšně dorazila až k nám do sudet, nejen bohem zapomenutého kraje.Musela si teda jako ženská za volantem něco vytrpět, protože my čekali jaro a ono přes noc napadlo asi 15cm sněhu. Ale řízení ji určitě baví a má něco "odkroucíno", takže se s tím popasovala se ctí a srdcem bojovnice:)Jsme na horách a já sníh miluju a řízení čehokoli s volantem ve sněhu taky. Měl jsem skvělé ráno:)Lepší fotku jsem v tom rozrušení nebyl schopen pořídit. Škoda, že musela pozvání na kávu s díky odmítnout, protože byla v časovém skluzu. Dal bych si víc záležet. Na druhou stranu nestrojená momentka mívá větší vypovídající hodnotu:)Já Vám ještě jednou mnohokrát děkuji, za tenhle úžasný dárek. Úžasný nejen svým pivním obsahem, ale neméně úžasnými sklenicemi. Jsou to tři dny, co jsem si říkal, že ve svém věku bych už mohl mít kvalitní pivní sklo a ne jen uni sklo z IKEA a jednu sklenici na noze od balení Frisca. Jak jsem viděl ten multipack a viděl jsem tam tu sklenku byl jsem jak děcko co dostalo svoje první Lego. Doma to rozdělám a tam sklenky dvě. No...prostě druhé vánoce:)Také Vám děkuji za vlnu komplimentů a určite skvělý popovídání. Přeju mnoho dalších úspěchů jak Vám, tak pivovaru a když budu mít možnost, rád zavítám i s rodinou do návštěvnického centra. Protože to mě zajímá. Tak ještě jednou hezký den a s pozdravem.

Chvíli na to jsem měl ještě jeden hovor s panem ředitelem a neuvěřitelně lidsky jsme to celé ukončili.Chci říct, bylo to fajn a já doufám, že se mi letos dostane a budu mít dost času se do Pivovaru Bernard osobně podívat.Třeba i s rodinou, se kterou jsme hned museli při obědě ten lahodný mok v nových sklenicích koštnout, bo po haluškách se zelím a špekem se to při nejmenším sluší:-)











A teď se těšim na první komentář od nějakýho vola abych se neposral, nebo že dělám skrytě reklamu pro Bernard a tak. Neposeru se a můj blog opravdu není tak dobrej, aby si na něm kdokoli chtěl vůbec udělat reklamu:-)

A ikdyby, tak budu rád, ale drahej:-)

Komentáře