Tak jsem psal panu starostovi

Dobrý den Vážený pane starosto. 
Pokud se tato zpráva dostane až do Vašeho počítače, budu jedině rád a pak třeba se začne něco dít.

Jmenuji se Michal Maksa a jsem rodilý občan města Rumburku, platící daně, otec dvou dětí. 
Mimo jiné, i z dnešního záznamu od Městské Policie, můžete zjistit, že bydlím v ulici Polní na sídlišti v Podhájí a mám dvě malé dcery ve věku 4 a 8 let. Moc rády si hrají na, kdysi, pěkném hřišti v této ulici. 
Bohužel mně již opravdu přestává život v, mnou kdysi milovaném, městě Rumburku, bavit. Vychovávat zde děti v bezpěčí, je pro rodiče kteří chodí denně do práce prakticky nemožné a babička není stroj.

Jako předseda samosprávy č.58 jsem rozhodoval o tom, zda a kam povolíme M.P. potažmo Městu Rumburk, umístit bezpěčnostní kameru na dům naší samosprávy a už tenkrát jsem věděl, že jedna nestačí. Naopak o kameru jsem žádal asi dva roky zpět a to po té, kdy původní byla demontována z důvodů, že nefunguje po úderu blesku a kvůli rekonstrukci střechy. Vlastně jsem nic nepovoloval, naopak jsem žádal! I když se mi to po čase vymstilo, kvůli pokutě za špatné parkování. Nicméně za svoje chyby já platím. 

Myslím, že píši za všechny rodiče, jejichž děti si hrají na zmiňovaném hřišti když uvedu, že kamera která by měla dozorovat dění na místě pro dětské hry a to hlavně ve večerních a nočních hodinách, je naprosto nutná a to bez výmluv, že na ní nejsou prostředky! Rozhodně takovou odpověď nebudu brát jako dostačující, po té co jsem četl rozpočet města Rumburk a viděl jsem zač se budou vyhazovat miliony. Podotýkám, že nemám nic proti rekonstrukci parkovišť, opravě mostů a silnic. Není potřeba nákladná kamera s pohybem, ale stacionární, dobře umístěná i za cenu pokácení náletové břízy a s kvalitním infračerveným světlem.

Když za mnou byli zástupci firmy, která kameru u nás montovala, tak jsem se jich dotazoval na možnost druhé kamery a odpověděli mi, že technicky to není problém. Síť to zvládne i bezdrátově, stačí jen si vybrat kameru a zajistit jí napájení. Pak ale také někoho, kdo bude řádně sledovat monitory. V tom chatrném obsazení, které je na služebně, je to totiž nemožné. Služebnu jsem navštívil a po diskuzi se strážníky si nechal zavolat tehdejšího, údajně, kontroverzního velitele pana Němečka. No ten mě velmi svérázně přijal, promluvili jsme si o tom a pak jako horký brambor přehodil na tehdejšího preventistu, pana Gajdoše. Opět jsem mu vysvětlil o co mi jde a ten mi slíbil, že se tím bude zabývat a že se na místo zajede dokonce osobně podívat. Tím byla celá věc vyřešena. 
Čekal jsem, že se něco bude dít. Kromně toho že jsem dostal pokutu za špatné parkování v místech kde denně stojí mnoho aut a nikdo si jich nevšimne, se nedělo nic. Několikrát jsem o tomto problému diskutoval se svým kamarádem, členem rady města, členem dozorčí rady Lužické Nemocnice a ten mně vždy odkázal na Vás a na písemný kontakt s Vámi. Asi jsem dlouho nechápal, že musím jít za "kovářem a ne diskutovat s kováříčkem". 
Než se to dotklo mně osobně víc, než jsem ochoten tolerovat ve městě ve kterém žiji celý život.

A proč Vám vlastně píši..? Včera v odpoledních hodinách starší dcera našla na uvedeném hřišti použitou injekční stříkačku s jehlou. Nebudeme spekulovat o tom, zda to byla dětská hračka, nebo si některý z diabetiků podal Inzulin a použité "nádobíčko" mu v nepozornosti vypadlo z tašky. Bohužel se v tu dobu dcera také údajně píchla o trn z růže u paneláku. Vše jsem se dozvěděl až dnes, kdy to řekla babičce. Možná jsme ji s manželkou příliš vystrašili když jsme ji vyprávěli o těchto a podobných nástrahách a jak se má zachovat, že nám to asi ze strachu neřekla. Když jsem se to dozvěděl, neváhal jsem a navštívil jsem M.P. kde jsem jim sdělil o co jde a požádal je o spolupráci při hledání onoho nástroje. Bohužel jsme nenašli nic, pak se dcera přiznala, že stříkačku vyhodila do popelnice. Strážníci M.P. si mně zapsali jako ohlašovatele a přislíbili, že provedou nezbytné úkony které povedou k tomu, že někdo zítra vybere pracovíky VPP, kteří tam další podobný nepořádek nepřidají, ale naopak hřiště řádně pročistí včetně okolí a popelnice.

Na hřišti se po 20h kdy jsou děti, pro které je hřiště určeno, již doma schází kdejaká nepřizpůsobivá svoloč, teenageři, co tam piíj alkohol, kouří vše co hoří, pak namotají houpačky vysoko na hrazdu a děti si to samy nesundají, ničí lavičky, plot, branku, vysypávají koše a popelnici atd. S touto nalezenou stříkačkou to není jediný případ na tomto hřišti. Paní z vedlejšího vchodu už tam našla tři. Bohužel nechápu proč nekontaktovala M.P. aby o tom byl někde záznam.

Jako výše uvedený občan Vás žádám, udělějte vše co je potřeba pro to, aby nad hřištěm byla kamera s účinným úhlem a funkční za tmy. Strážníci uvidí nejen na hřiště, ale i na špatně zaparkovaná auta. 
Pokud Vám při čtení tohoto dopisu příjde, že jsem afektovaný, tak vězte že jsem a to dost! Kamery by měly sloužit všem, nikoli pouze Městu Rumburk k vybírání pokut za stání polovinou auta v místě kde je to zakázáno a přikapávání do městské pokladny.

S pozdravem

Zatím bez odpovědi, ale něco bych dostat mohl, tak uvidíme...

Komentáře