Kolenabol

To tak chlapci nepřijde vhod, že ho začne bolet koleno na vánoce. Ukrutná bolest v okolí čéšky a jelikož mi to přišlo jako recidiva stejnejch potíží který jsem mněl cca před osmi lety, neváhal jsem dlouho a jal se 29.12.2012 navštívit chirurgickou ambulanci v Rumburku. Ani ne toliko s očekáváním vyléčení ve dveřích, ale jak říká klasik-dobrá rada nad zlato.
MUDr. Janda mi nechal koleno zrentgenovat, vyslechl mně a rovnou mi řekl, že není ortoped, že je spíš chirurg a traumatolog a podal mi ohejbací ortézu a napsal medikaci s tím, že jsme se oba shodli na tom, že se jedná o zánět šlach, kterej jsem již prodělal a ten se po letech vrátil. Myslím, že celkem férovej přístup a cením si toho, že mi na rovinu řekl, že tomu "úplně nerozumí, že by to chtělo ortopeda". OK
Čekárna 50min, návštěva cca 15min.

No bolest ani přes silný léky a dodržování užívání ortézy neustupovala a když, tak jen velmi sporadicky.
To bohužel mělo za následek to, že jsem 6.1.2013 byl nucen, po zjištění že odborník MUDr. Veselý je na ambulanci, tuto opět navštívit i s prvním nálezem. Koleno mi myslím na místní možnosti vyšetřil dostatečně, předepsal jiný léky, koleno poradil bandážovat, mazat atd. Se slovy "vemte si neschopenku, tohle chce hlavně klid a já na to teď nemám čas" (plná čekárna) si mně objednal na zatýden do své ortopedické poradny. Trochu udivenej jsem informoval zaměstnavatele, že nepřijdu do práce a že mu donesu neschopenku jsem se v bolestech nasoukal do gazika a jel domu.
Čekárna 30min, návštěva cca 4min.

Po tejdnu ležení, kdy se bolest mírně zmenšila, jsem navštívil ortopedickou poradnu dle rady a vyfasoval jsem jinou ortézu tentokrát neohejbací, mi bylo doporučeno dalších minimálně 14 dní klidu na lůžku a pak na kontrolu.
Čekárna 30min, návštěva cca 6min.

Jako představa fajn, rád si odpočinu po předešlejch 14ti dnech ležení u televize o vánocích:-)
Pochopitelně že z finančních důvodů jsem to nemohl akceptovat a po druhým týdnu neschopnosti jsem se nechal i s bolestma uschopnit. Nicméně už to zdaleka nebylo tak tragický a dalo se s tim tak nějak fungovat. Po pár tejdnech jsem o bolesti pomalu nevěděl a účastnil jsem se akce Der Grosse ausflug, a to sice desetikilometrovej pochod sněhem na Brtnické ledopády i s rodinkou. Nádhernej vejlet, fakt jako gut!!
Cajk jako prase a tak si řikám, že když to zase osm let vydrží, tak budu veselej:-)
Nevydrželo.

V druhý polovině února mně to jednoho rána zase začalo bolet a večer už jsem byl pomalu v mdlobách. Nohu opět neohnu a když, tak ji musím narovnávat rukou, nebo druhou nohou. Nezatnu stehenní svaly, vylezu do schodů, ale nesejdu z nich a prostě ji nemůžu pokrčit, protože jakmile se na ní potřebuju postavit a mít ji mírně přikrčenou a držet se na těch horních stehenních svalech, tak bych bolestí pouštěl moč a trus.
Po poradě s člověkem, kterýho nesmím jmenovat, jsem si spolu se svoji obvodní lékařkou vyřídil doporučení na ortopedii do České Lípy. "Větší město, větší pochopení, lepší ortoped? Ten se tam na mně vyprdne...."

Omyl byl pravdou. Neobjednanej v plný čekárně a pouze s doporučením na vyšetření, mně MUDr. Gutwald přijal tak, jak jsem byl na řadě podle příchozích přede mnou. Se slovy "broučku sundej si kaťátka" jsem si řekl tak tady mně budou mít rádi:-)
Pan doktor mně vyslechl, přečetl si starý nálezy, ale mimo to se mně taky zeptal co dělám za práci, sport a jestli mam prachy:-) Důležitá věc...Koleno podstatně dýl vyšetřoval a porovnával s druhým, udělil mi pár rad o omezení některejch pohybů a sport doporučil jen zvolna (teda ne že bych byl nějakej desetibojař:-)) a hlavně mi řekl, že si koleno nemám bandážovat, jelikož mam počínající artrozu na horní straně čéšky a přední straně stehenní kosti a že jakmile to zbandážuju, tak se ta čéška přimáčkne ke kloubu a dře se to ještě víc. Pak povídá..."a jak jsi na tom s prachama?" Nabídl mi takovou gelovou injekci do kolene s tím, že ho to namaže a odstraní to bolest. Ale je to za ranec. No dohodli jsme se, že tu nejdražší si fakt teď nemůžu dovolit a tak jsme vybrali HyalOne.
Na místě mi to tam vpálil a cestou domu už jsem o bolesti nevěděl. Mohl jsem normálně šlapat na spojku a i když některý pohyby byly bolestivý, tak se mi ulevilo jak posranýmu co nemohl, ale nevydržel...
Teď je tomu pět dní co jsem po tý injekci která by měla vydržet skoro rok a bolest se téměř vytratila při všech pohybech a vypadá to, že to bude fajne. Řikám si, že bych si ji nechal vpálit i do druhýho, protože to mně začalo pobolívat a je to od toho, jak dva měsíce přenáším celou váhu jen na jedno koleno.
Čekárna 1:50h, návštěva cca 20min.

Vlastně nevím přesně co jsem tím chtěl říct, snad si každej udělá názor sám. Jen si myslim, že se všechno dalo vyřešit jednou otázkou rovnou v Rumburku a ne předepisovat prášky, který by měly odstranit bolest, ale neodstraněj, jen kurvěj žaludek, střeva, játra.

A nakonec obrázky:-)

No dobře, budu se snažit trochu vyhubnout a dávat si na kolena pozor. Protože když nad tím zpětně přemejšlim, tak to možná bude poůrazovej stav...

Komentáře