Budu za šikulu

Tohle je první zmíňka o mém staronovém kamiónování.
Měl to být původně krátký zápis o tom jak v klidu naložím v Rumburku a ve Varnsdorfu. Pod rouškou noci dojedu do Slušovic, složím půlku nákladu a do rannch hodin přejedu v klídku do Hlohovce složit zbytek. V Trnavě naložím plný náves k příjemci u nás, dojedu kam dojedu a udělám bezpečnostní pauzu alespoň 9h.
Všechno vycházelo tak perfektně, až jsem si říkal, že to ani není možne. Po pauze udělám kávu, čaj a polívku, pojím, popiju a vyrazím k domovu. Odhadem bych mohl být doma okolo 2-3h ranní a to je i na rohlíky brzy:-)
Říkám si, to je paráda jak to pěkně vyšlo, nic jsem nepodělal, vše jsem stihnul jak bylo potřeba a to i s přehledem. A tak budu u ředitele za šikulu a budeme mít oba radost.
Do této chvíle paráda a dál bych se nerozepisoval.
Jenže...
Na Cesko-Slovenské hranici se napřístrojovce rozsvítila chyba značící vážnou závadu. Jelikož to bylo už po druhé, za uvedenou cestu, postupoval jsem dle pokynů toho našeho bosse. Zastavit, chcípnout motor, nastartovat. A opravdu chyba zmizela. Na pět minut. Když se rozvítila potřetí, kontaktoval jsem majitele a shodli jsme se na tom, že to je tím mrazem a že mám jet. Jenže ono to jelo pozvolna čím dál tím hůř a když jsem si vybavil kopce které mě čekají těsně před cílem, bylo mi jasné, že se domů nedostanu dle plánu. Údajně se jedná o závadu značící nízký tlak ve vstřikovacím systému Comon Rail a to bude způsobeno zaneseným palivovým filtrem. Toho času jsou totiž kruté mrazy a ani zimní nafta nefunguje, ani aditiva nefungují všichni zamrzají. A tak i mně i mé kolegy postihlo vysrážení parafínu z nafty ve filtru. Filtr jsem měl naštěstí v autě a tak jsem jen potřeboval jiného šikulu který bude mít nářadí pro jeho výměnu. Ok, ale druhý den ráno:-)
A tak tady presentuji jeden obrázek, který v tuto dobu bude velmi často k vidění na silnicích a v servisech.
To se nám to pěkne to...pozačlo:)

Komentáře